עובדות מעניינות על היפנוזה


עובדות מעניינות על היפנוזה

10 עובדות מעניינות על היפנוזה

1. אחד מניסויי ההיפנוזה הפופולריים ביותר - בחדר גדול נאספים הרבה אנשים, לוקחים חתיכה קטנה של צמר גפן ומרטיבים אותו בנוזל. אחרי זה, מודיעים לקהל שצמר הגפן יתחיל בקרוב להפריש ריח מאוד לא נעים, ואותם אנשים שיחושו את זה – מתבקשים להרים את ידם. כעבור כמה דקות, הדברים הבאים מתרחשים: האנשים אשר יושבים בשורה הראשונה מרימים את ידיהם. לאחר מכן השורה השנייה והשלישית מרימים את ידם, וכעבור זמן מה כל האנשים שנמצאים בחדר יושבים עם יד מורמת. חלק מהנוכחים מרגישים רע והם נלקחים אל מחוץ לחדר, בעוד שאחרים מכסים את אפם עם יד חופשיה. כל העניין הוא שצמר גפן למעשה לא מדיף שום ריח – ואת זה יכול לבדוק כל אחד.


2. רבים בטוחים, שלאנשים ששולטים בהיפנוזה - יש כוחות על טבעיים מסוימים. אלו שטויות. למעשה, אלה הם אנשים שיש להם את הידע ואת הכישורים הנכונים. מהפנט עוזר לאדם להירגע ולהיפטר ממעצורים פסיכולוגיים.


3. עובדה מעניינת: בזמן שהאדם נמצא במצב של היפנוזה – כל התגובות האלרגיות שלו נעלמות. המסקנה היא ברורה: אלרגיה תלויה במוח האנושי.


4. אם האדם לא רוצה שיהפנטו אותו – היפנוזה לא תעבוד. בשביל זה צריך רצון ומוטיבציה, כי בלעדיהם לא יתאפשר להיכנס למצב של היפנוזה.


5. יש אנשים שקל מאוד להשפיע עליהם. לא קשה לשכנע אנשים כאלה שהם, למשל - מוסיקאי מפורסם או אמן מפורסם.


6. באוסטרליה, מאוד נפוצים קורסים של היפנוזה. הם מיועדים בעיקר לעובדי חנויות תכשיטים ועובדי בנקים. בקורסים מלמדים אותם איך במהירות, במקרה של שוד - להפנט את השודד.


7. המדענים הוכיחו שכל אדם כפוף להיפנוזה עצמית. באופן אישי, האדם נכנס לטרנס קצר כמה פעמים במהלך היום. זוהי דרך של המוח שלנו להגן על עצמו מהעומסים השונים.


8. בכל העולם, היפנוזה לרוב משמשת כתרופת הרגעה. טיפול בהיפנוזה בדיכאון נמצא במקום השני. שלישי הוא הטיפול באלכוהוליזם.


9. כוכבי עסקי השעשועים גם חוו על עצמם היפנוזה. לפני זמן רב, דרו ברימור באמצעות היפנוזה ניסתה להיאבק בהתמכרות. ופרג'י, סולנית של "בלאק אייד פיס" – נעזרה בהיפנוזה פעמים רבות, כדי לפתור את בעיית האלכוהוליזם.


10. בסוף המאה התשע עשרה, מנתח אנגלי המציא את ההיפנוזה. הדבר המעניין ביותר הוא הרעיון ההיפנוזה עלה כדי שבמהלך הניתוח המטופל לא יחוש כאב.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על היפנוזה